Mick Jagger ve David Bowie, The Prince’s Trust, Wembley Arena, 1986
Lucy Bell Gallery’deki yeni sergi, Rolling Stones’un esrarengiz cazibesini keşfediyor ve hayranlara, tüm zamanların en ikonik gruplarından birinin perde arkasını, daha önce görülmemiş birçok görüntüyle samimi bir bakış sunuyor. Fotoğrafçı Brian Aris şöyle diyor: ‘1981’de, New England kırsalının derinliklerinde gizli bir yerde provalarla yaklaşan dünya turuna hazırlanırken Stones’u fotoğraflamak için Boston’a uçmaya davet edildim’.
Mick Jagger, Holborn Stüdyoları, 1983
Brian Aris’in 80’li yılların başındaki gruba eşlik etmesi, Mick Jagger, Keith Richards, Charlie Watts, Ronnie Wood, Bill Wyman ve diğerlerinin samimi anlarını ve görünmeyen yönlerini ortaya çıkarmasına olanak tanıdı.
Mick Jagger
Brian Aris: ‘Mick’in bu görüntüsü, 1982’de Going to a Go-Go single’ının Amerika’daki video çekimi sırasında kamera arkasından çekildi. Parça aynı zamanda Still Life albümünde de yer aldı. Mick’in beyaz bir tişört ve kot pantolonla rahat bir şekilde giyinmesi ve zorunlu gibi batı tarzı botları giymesi, hala Mick’in en sevdiğim çekimlerinden biri…
Teşhirci Keith, Bains-Douches, Paris, 1983
‘Büyük bir ahırın son teknolojiye sahip bir ses sahnesine dönüştürüldüğü Long View Çiftliği’nde, grubun aile üyeleriyle birlikte kaldığı yerleşke içindeki çeşitli ek binalarda yatılı konaklama yerlerinin bulunduğu Long View Farm’da bir hafta geçirdim. ‘
Keith ve Ronnie, Paris, 1983
‘O gece prova seanslarını asla unutmayacağım. Her akşam gün batımında gruba düzenli olarak eşlik eden, “altıncı Taş” olarak bilinen piyanist Ian Stewart’ın sahneye tek başına çıkıp yüksek sesle boogie woogie çalarak konuşmaları başlatmasıyla başlıyorlardı. Tek tek toplanacaklardı. Bas gitarist Bill Wyman ve davulcu Charlie Watts genellikle ilk gelenler olurdu.
Ronnie Wood, Les Bains-Douches, Paris, 1983
‘Daha sonra Keith ve Ronnie ortaya çıkıyor, ayarlama yapıyor ve katılıyorlardı. Sonunda Mick sahneye çıkıp mikrofonu kontrol ediyordu. Olağanüstü olan şey, bu noktaya kadar neredeyse hiç konuşmanın olmamasıydı ve sonra, herkes yerini alıp yuvarlanmaya hazır olduğunda, Mick’in başıyla selam vermesi ve klasik bir ısınma seansına başlamalarıydı.’
Charlie Watts, Long View Farm, 1981
‘Grubun esrarengiz davulcusu Charlie Watts, Long View Farm’da günler geçirmesine rağmen titizlikle kameramdan kaçındı. Diğer grup üyelerinin fotoğraflarını çektim ama Charlie hiç ortalıkta yoktu. Neyse ki grubu nihayet tek bir yerde toplamayı başardığımızda grup çekimlerine katıldı. Ve onu provalarda bateri setinin arkasından çekmeyi başardım; bu büyük bir başarı gibi geldi bana.”
Ronnie Wood, Paris, 1983
‘Bunu bir bütün olarak grupla ve ayrıca bireysel üyelerle birkaç oturum daha izledi. Ronnie Wood aynı zamanda yetenekli bir ressamdı.’
Mick Jagger, Long View Farm, 1981
‘Bu vesilelerle orada olmak nadir ve benzersiz bir şekilde heyecan verici bir deneyimdi. Kameramla sahnenin önüne çıkıyordum, loş binada çok az ışık olduğu için çok hızlı bir filmle çalışıyordum ve her zaman orada olmamın ne kadar ayrıcalıklı olduğunu ve Stones’u yakalama fırsatına sahip olduğumu düşünüyordum. Ham haliyle, olduğu gibi…’
Grup Çekimi, Long View Farm, 1981
Sanatçılar, işbirlikçiler ve arkadaşlar olarak grup arasında var olan özel kimya bu fotoğraflarda ortaya çıkıyor. ‘Süslü kostümler ya da makyaj yok; pahalı aydınlatma teçhizatı yok; gerçekten eğlenen ve harika müzik yapan harika bir müzisyen grubu…
Keith, Undercover of the Night Still, 1983
Brian’ın Stones’la yaptığı seanslardan biri, grubun Undercover of the Night’ın videosunu çektiği Paris gezisini de içeriyordu.
Bill Wyman, Holborn Stüdyoları, 1983
‘Bu görüntülerin çoğu daha önce hiç görülmedi, ancak grubun bu yıl turneye çıkmasıyla birlikte, en büyük hitlerinden birinden bir alıntı yapmak gerekirse, ‘belki de son kez, bilmiyorum’! – arşivlerimi yağmalamak ve Rare Stones sergisi olarak Lucy Bell Galerisinde sergilenmek üzere bazı yeni baskılar oluşturmak için bunun mükemmel bir fırsat olduğunu hissettim.’